Program podrške putem MST
RAZVOJ I ŠIRENJE MREŽE SOCIJALNIH USLUGA KOJE PRUŽAJU UDRUGE“ (razdoblje od 2020. do 2023.godine).
Naziv programa: Mobilni stručni timovi – podrška ostvarenju prava djece i mladih s teškoćama na integraciju u društvo“
Odlukom Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Klasa: 402-03/20-01/210, Urbroj: 519-05-2-3-1710-20-3 s CIP IDEM potpisan je Ugovor za provedbu trogodišnjeg programa: „Mobilni stručni timovi – podrška ostvarenju prava djece i mladih s teškoćama na integraciju u društvo“ u okviru poziva Razvoj i širenje mreže socijalnih usluga koje pružaju udruge“ (za razdoblje od 2020. do 2023.godine).
U skladu s ciljevima Nacionalne i Zagrebačke strategije, posebno osiguranjem „inkluzivnog okruženja i odgovarajuće podrške, školovanja temeljenog na individualiziranom odgojno-obrazovnom planiranju i fleksibilnim organizacijskim modelima; da roditelji djece s teškoćama u razvoju budu aktivni partneri u postupku razvoja individualiziranih obrazovnih programa za njihovu djecu“ utvrđen je cilj Programa „Mobilni stručni timovi – podrška ostvarenju prava djece i mladih s teškoćama na integraciju u društvo“: doprinos integraciji učenika s teškoćama tijekom njihovog školovanja provođenjem modela sveobuhvatne i sustavne podrške.
Programom će se premostiti period do stvaranja uvjeta za osnivanje centara potpore u skladu s nacionalnim strategijama za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom (2007.-2015. i 2017.-2020.).
Program provodi Centar inkluzivne potpore IDEM u partnerstvu s Učilištem za obrazovanje odraslih IDEM i Srednjom školom – Centrom za odgoj I obrazovanje Zagreb.
Očekivani rezultati izravnog rada s korisnicima tijekom tri godine ovog Programa su slijedeći:
- – 100 učenika osnovnih i srednjih škola prima primjerenu podršku u inkluzivnom obrazovanju
- – 10 – 20 pomoćnika u nastavi usvojilo i primjenjuje inkluzivni model podrške
- – 10 učenika – vršnjačkih pomagača usvojilo vještine vršnjačke pomoći
- – 10 stručnih suradnika koordinatora u školama usvojilo i primjenjuje znanja inkluzivnog obrazovanja
- – 200 učitelja usvojilo inkluzivne principe rada s uključenim učenicima s teškoćama
- – 50 – 100 roditelja upoznalo metode podrške svojoj djeci
Sukladno cilju za prvu godinu – stvoreni su uvjeti u 4 škole za provođenje inkluzivnog obrazovanja koja uključuje podršku učiteljima, učenicima i roditeljima.
Prikaz rezultata:
Rezultati | Aktivnosti koje ste poduzeli za ostvarivanje rezultata |
1.Podrška mobilnog stručnog tima u osnovnim i srednjim školama
|
Obuhvaćene 2 osnovne škole iz zagreba : OŠ Pavleka Miškine i OŠ Dragutin Domjanić
Obuhvaćene 2 srednje škole: Drvodjelska škola Zagreb i Obrtnička škola za osobne usluge Zagreb |
1.1.Utvrđen status učenika |
Primjena Upitnika o učeniku, proučena dokumentacija o učeniku, provedena opservacija na satu, primjena Lista za procjenu, razgovori sa stručnim suradnicima, učiteljima, s roditeljima i pomoćnicima u nastavi |
1.2.Utvrđena razina i sadržaj potpore učenicima | Analizirani rezultati prikupljenih podataka, postavljeni ciljevi pružanja obrazovne i emocionalno -socijalne podrške i donošenje preporuka strategija i postupaka podrške za svakog pojedinog učenika |
1.3.Podizanje razine kompetencija nastavnika i stručnih suradnika i pomoćnika u nastavi |
Konzultacije s nastavnicima i stručnim suradnicima i pomoćnicima u nastavi na tjednoj/mjesečnoj razini o potrebama i napretku učenika |
2.Stručna supervizija članova MST i koordinatora |
Provedeno 6 supervizija |
3.Iskustvene radionice |
Pripremljene po 2 radionice za nastavnike s u dvije osnovne škole i po 2 u dvije srednje škole-ukupno 8 radionica |
4. Podrška roditeljima djece s teškoćama
4.1.Uspostavljen kontakt s roditeljima spremnim za savjetovanje
4.2. Pružena podrška roditeljima putem savjetovanja roditelja ______________________________________ 5. Redoviti stručni sastanci članova MST _____________________________________ 6. Evaluacija |
Članovi MST zajedno s koordinatorima škola predložili su roditelje za koje su smatrali da im treba podrška. Uspostavljen je kontakt savjetovatelja s roditeljima koji su bili spremni za savjetovanja. – Održano je 12 savjetovanja roditelja _____________________________________ Održano 8 mjesečnih sastanaka članova MST ____________________________________ Provedena evaluacija vanjskog evaluatora |
Unatoč otežanim uvjetima rada izazvanih krizom Covid 19 rad MST-a u obuhvaćenim školama pokazao je svoju opravdanost koja se ogleda u postignutoj uspješnosti učenika obuhvaćenih projektom putem podizanja razine kompetencija učitelja i drugih djelatnika u radu s učenicima, rješavanja problemskih pitanja i situacija u odgojno-obrazovnom radu te putem pružanja podrške roditeljima.
Postizanju ovogodišnjih rezultata svakako je doprinijela spremnost obuhvaćenih sudionika škola na ugodnu timsku suradnju od strane ravnatelja, stručnih suradnika, učitelja, pomoćnika u nastavi i roditelja učenika. Upravo takva suradnja potaknula je stvaranje ozračja u inkluzivnom duhu koji je pokretač implementacije didaktičko-metodičkih i socijalno-interakcijskih postupaka podrške u radu s učenicima s teškoćama.
Kao jedan od primjera ostvarivanja inkluzivne sinergije može se istaknuti zajednički timski sastanak članova MST-a s roditeljima učenika, razrednikom i koordinatorom. Na ugodnom sastanku zajednički su sagledane jake strane učenika, učinci primijenjenih postupaka podrške i dogovoreni daljnji ciljevi za rad s učenikom.
Provedba programa „Mobilni stručni timovi – podrška ostvarenju prava djece i mladih s teškoćama na integraciju u društvo“ kojom su obuhvaćene osnovne i srednje škole grada Zagreba ponovno je ukazala na važnost djelovanja MST-a sastavljenih od edukacijskih rehabilitatora kao i stručnjaka drugih profila potrebnih za pružanje podrške određenom učeniku, odnosno stručnjacima škole. Upravo s tog aspekta jednogodišnje pozitivno iskustvo potvrdilo je i potrebu uspostavljanja mrežnog centra inkluzivne potpore Zagreb.
Zahvaljujemo svim stručnjacima obuhvaćenih škola na spremnosti, susretljivosti i angažiranosti u ostvarivanju postavljenih inkluzivnih ciljeva odgoja i obrazovanja.
TIM CIP IDEM