Priručnici
Priručnik “Moje dijete u školi”
Priručnik “Moje dijete u školi” je više od klasičnog pojma priručnika – on je uputa, savjet, metoda, načelo, teorija i praksa učenja, kako da roditelj sudjeluje u svim postupcima rada s djecom s teškoćama u razvoju….. a primjerima i naglašavanjem ispravnog postupka u radu roditeljima pruža neprocjenjivu informativnu i savjetodavnu vrijednost.
Priručnik je metodika, hodogram povećane suradnje škole i obitelji temeljen na iskustvu i poznavanju struke. Kao dokaz ovoj tvrdnji recenzenta uz ostalo u Priručniku se za roditelje navode i korisne udruge kako bi suradnja škole, stručnjaka i roditelja bila što kvalitetnija, učinkovitija i blagovremena.
Na kraju Priručnik je od izuzetne društvene i pedagoške vrijednosti koja se temelji na adekvatnoj podršci roditelja uz pravilno informiranje, savjetovanje i zajedničko učenje stručnjaka i roditelja. (iz rezenzije prof.dr.sc. Vladimira Rosića).
Ovaj rukopis obrađuje jednu s pedagoškog gledišta vrlo zanimljivu problematiku – problematiku školovanja djece s posebnim potrebama. O toj problematici u svijetu i u nas postoji vrlo bogata literatura, no ona je ponajprije namijenjena stručnjacima koji se time posebno bave. Ali, u razvijenim (i bogatijim) zemljama svijeta, i posebno onima koje su dokinule segregaciju djece s posebnim potrebama u za njih posebno prilagođene azile (ili se barem trude to ostvariti) osim stručne i znanstvene literature s tog područja, tiska se i velik broj popularno pisanih naslova (bilo knjiga ili različitih drugih oblika publikacija) namijenjenih roditeljima te djece. Osnovna im je namjena pomoći tim roditeljima u zadovoljavanju različitih aspekata njihovih roditeljskih dužnosti, od njege do odgoja i obrazovanja (iz recenzije prof.dr.sc. Ane Sekulić-Majurec).
Udruga IDEM uz financijsku podrškuMinistarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti izdala je priručnik za roditelje autorica Lj. Igrić, Ð. Ivančić, S. Sekušak-Galešev i Z. Stančić pod naslovom “Moje dijete u školi”.
Priručnik je rezultat projekta: “Vikend‑programi edukacija u lokalnoj zajednici za uključivanje djece s posebnim potrebama”, koji se provodio u suradnji Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti i Hrvatske udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM.
Nastao je iz potrebe da roditelji što lakše dođu do informacija potrebnih u školovanju djeteta,da bolje upoznaju svoje dijete i prilagode svoje zahtjeve njegovim mogućnostima. Poučava roditelje kako surađivati sa školom i kako se izboriti za mentalno zdravlje svog djeteta i sretnije djetinstvo u današnjoj školi, kojoj su još uvijek važniji obrazovni programi od djece.
Priručnik vodi roditelje do potrebnih spoznaja putem slijedećih poglavlja:
- Tko su djeca s posebnim potrebama;
- Koje su sposobnosti i osobine potrebne za učenje;
- Deficit pažnje / hiperaktivnost i posebne edukacijske potrebe;
- Kako mogu biti zadovoljene edukacijske potrebe moga djeteta;
- Škola – programi i postupci prikladni potrebama moga djeteta ;
- Roditelj – suradnik škole.
U nedostatku dostupnih informacija roditeljima su od posebne koristi priložene adrese organizacija kao što su udruge za osobe s invaliditetom,ustanove koje se bave rehabilitacijom i državne službe odgovorne za obrazovanje.
Isto je tako je priložen spisak korisne literature da bi poslužio roditeljima u boljem snalaženju s problemima na koje nailaze.
Prema mišljenju recenzentice prof.dr.sc. Ane Sekulić-Majurec ovim se priručnikom popunjava praznina u stručnoj literaturi za roditelje vezane uz odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama.
“Priručnik je više od klasičnog pojma priručnika-on je uputa,savjet ,metoda,načelo, teorija i praksa učenja, kako da roditeljsudjeluje u svim postupcima rada s djecom s teškoćama u razvoju…a primjerima i naglašavanjem ispravnog postupka u radu s roditeljima pružaneprocjenjivu informativnu i savjetodavnu vrijednost. Priručnik je metodika,hodogram povećane suradnje škole i obiteljitemeljen na iskustvu i poznavanju struke. ….. od izuzetne je društvene i pedagoške vrijednosti koja se temelji na adekvatnoj podršci roditelja uz pravilno informiranje ,savjetovanje i zajedničko učenje stručnjaka i roditelja” ( iz recenzije prof.dr.sc. Vladimira Rosića).
Prvo izdanje od 1000 primjeraka je podijeljeno, a u pripremi je dotisak priručnika.
Do prihvaćanja zajedno: integracija djece s posebnim potrebama: priručnik za učitelje
Priručnik u deset tema s različitih strana pokušava obuhvatiti procese koji prate uključivanje djece s posebnim potrebama u školski sustav i širu društvenu zajednicu. Svaka tema podijeljena je u dva dijela: prvi dio usmjeren je uglavnom teorijsko-empirijski, a drugi se bavi praktičnom primjenom te tematike-aktivnostima koje učitelji mogu provoditi s učenicima, roditeljima ili drugim učiteljima.