PODRŠKA EUROPSKE UNIJE
HRVATSKA UDRUGA ZA STRUČNU POMOĆ DJECI S POSEBNIM POTREBAMA – “IDEM” JOŠ JEDNOM DOBILA PODRŠKU EUROPSKE UNIJE !!!
Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama provodi projekt ‘Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve” sufinanciranog iz IPA predpristupnog fonda EU, Komponenta IV. Razvoj ljudskih resursa.
Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama – ‘IDEM’ od rujna 2010. godine provodi projekt „Cjeloživotnim obrazovanjem učitelja do škole za sve“. Cilj i svrha projekta je ostvarenje inkluzivnog društva kroz povećanje edukacijske uključenosti učenika s teškoćama u srednjoškolsko obrazovanje. Financijska podrška za provedbu projekta osigurana je putem sufinanciranja europskog pred pristupnog fonda – IPA IV.komponenta, Razvoj ljudskih resursa (IPA for the Human Resources Development Component in Croatia 2007-2009).
Edukacijska uključenost učenika s posebnim potrebama u redovan sustav školovanja ostvaruje se kroz senzibilizaciju redovnih škola na teškoće učenika te podizanjem kompetencija nastavnika srednjih strukovnih škola za rad s učenicima s teškoćama. Uz Edukaciju profesora srednjih strukovnih škola za rad s učenicima s teškoćama, projekt se usmjerio i usavršavanju stručnjaka posebnih škola za članove mobilnih stručnih timova kao podrška procesu inkluzije u redovnoj školi. Projektom smo dotakli realnost edukacijskog uključivanja djece s teškoćama u pet lokalnih srednina, odnosno u pet gradova: Zagrebu, Šibeniku, Zadru, Osijeku i Vukovaru.
U prvih šest mjeseci provedbe projekta više od 60 nastavnika srednjih strukovnih škola sudjelovalo je na 5 radionica Edukacije profesora srednjih strukovnih škola za rad s djecom s teškoćama. Edukacija profesora namijenjena je nastavnicima srednjih strukovnih škola kako bi stekli znanje i kompetencije o metodama poučavanja i odgojnim postupcima za što kvalitetniji rad s djecom s teškoćama. Povećanjem kompetencija profesora utječemo na povećanje uspješnosti u školovanju učenika s posebnim potrebama kao i ostalih učenika jer stručna osposobljenost mijenja vrijednosni sustav i pristup učenicima u razredu. Profesori koji prođu edukaciju kompetentni su za izradu i primjenu individualiziranih odgojno – obrazovnih programa, što pridonosi socijalnoj inkluziji učenika u razredu te utječen na samopoštovanje i ostvarivanje potencijala svih učenika. U ovu projektnu aktivnost uključeni su nastavnici iz 11 hrvatskih škola: Industrijsko-obrtnička škola Šibenik, Strukovna škola Šibenik, Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića Zadar, Hotelijersko turistička škola Zadar, Poljoprivredna škola Zagreb, Ugostiteljsko- turističko učilište (Zagreb), Elektrostrojarska obrtnička škola (Zagreb), Poljoprivredna i veterinarska škola Osijek, Trgovačka i komercijalna škola ‘Davor Milas’, Osijek, Strukovna škola Vukovar i Tehnička škola Nikole Tesle (Vukovar). Pred nastavničkim vijećima iz svih spomenutih škola održane su Prezentacije o korisnosti uključivanja djece s teškoćama u redovan sustav školovanja, te je tom prilikom u vidu nekoliko susreta više od 500 nastavnika srednjih strukovnih škola bilo informirano o pravima djece s teškoćama, zakonskim regulativama te mogućnostima škole kao odgojno- obrazovne ustavnove o uključivanju djece s teškoćama u radovan sustav školovanja.
Slika 1. Prezentacija o korisnosti uključivanja, održana pred Nastavničkim vijećem Poljoprivredne i
veterinarske škole Osijek, u listopadu 2010. godine
Kako bi Inkluzija učenika s teškoćama u redovan sustav školovanja bila omogućena potrebna je stručna podrška edukatora (rehabilitatora, psihologa, logopeda, socijalnih radnika) koji su kompetentni za rad s učenicima s teškoćama i tako potrebni prilagođavanju redovnog sustava školovanja prema potrebama djece koja je pohađaju. Stručnjaci posebnih škola potrebna su podrška provedbi inkluzije u redovnom sustavu školovanja; jer svojim kompetencijama i znanjem mogu pružiti podršku profesorima redovnih škola te pomoći njihovom senzibiliziranju za rad s djecom s teškoćama. Na taj način stručnjaci posebnih ustanova ostvaruju i omogućuju socijalno uključivanje djece s teškoćama u redovan sustav školovanja, te omogućuju ostvarivanje njihovih potencijale za uspješan život u zajednici. U Edukaciji stručnjaka za članove mobilnih stručnih timova u ovom projektu sudjeluje ukupno 18 stručnjaka posebnih škola te koordinatora škola iz 5 gradova; Zagreba, Zadra, Šibenika, Osijeka i Vukovara.
Očekujemo da će do kraja projekta nastavnici srednjih strukovnih škola ostvariti kvalitetnu suradnju s članovima mobilnih stručnih timova u svih pet gradova, te da će djeca s teškoćama u partner školama projekta dobiti odgovarajuću podršku u obrazovanju kroz razvijanje Individualiziranih odgojno-obrazovnih programa.
Početkom srpnja 2011. planiramo 3. Konferenciju „Podrškom do škole za sve“ gdje će se predstaviti rezultati provedenih aktivnosti i edukacija projekta „Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“.