Individualizirani pristup PDF Ispis E-mail
Subota, 24 Veljača 2007 00:00

Pitanje!

Poštovani, majka sam djevojčice i dječaka (blizanaca) učenika 3. razreda o.š. Već od samog početka školovanja maleni je pokazivao probleme kod izrade zadaća, koncentracije itd. Kod djevojčice su se problemi javljali sa čitanjem, a poslije i razumijevanja pročitanog. Još u prvom razredu uz savjet defektologa i psihologa pribavili smo Rješenja o individualiziranom pristupu za oboje djece. Medjutim, u 2. razredu su promjenili čak 4 učiteljice i niti jedna nije ništa poduzela po navedenom rješenju. Ja svakodnevno radim s djecom, oni se trude čak i više no što mogu, ali uspjeha nema. U školi se već u ovoj godini promjenilo troje defektologa. Svaki dođe, obavi sa djecom razgovor i na tome se sve završi. Na početku nam je učiteljica rekla da bi ona njih ipak na prilagodjeni program. Ovdje moram napomenuti da su djeca normalno rođena, pohađala vrtić 4 godine, u komunikaciji i igrama sasvim uredu, te na testovima inteligencije imali visoke rezultate radi čega je i rješenje o individualizaciji bilo teško pribaviti. Nisam se složila sa stavom učiteljice i nisam zatražila prilagođeni program nego sam zamolila učiteljicu da prvo pokušamo nešto učiniti s individualizacijom, jer do sada ama baš ništa nije poduzela. Na to sam dobila odgovor: A ŠTA VI OČEKUJETE DA JA PODUZMEM PO INDIVIDUALIZIRANOM RJEŠENJ!? JA IMAM 30 UČENIKA U RAZREDU!? ŠTA ĆE MI REĆI DRUGI RODITELJI!?

Ja sam ostala bez teksta. Molim, ako netko ima savjet šta mi je činiti. Rado bih zadržala korektne odnose s učiteljicom. To sam do danas uspjela, ali mislim da je to postignuto samo mojom šutnjom i popustljivošću, jer posljednji razgovor nije bio baš ugodan, a mislim da se učiteljica definitivno naljutila.

Potpitanje:

...ista stvar desila se i meni samo moj sin je znakove ADHD-a pokazivao još u vrtiću.nije volio raditi u grupi,uvijek je
bilo problema sa jelom ,dlelovao nezainteresirano za bilo kakve grupne projekte.ja imam tu sreću da radim u tom vrtiću u kojem se najviše radi na individualnom pristupu i važnosti djetetova mišljenja.Došavši u školu moje se djete totalno izgubilo . Sada je drugi razred i situacija nije ništa bolja jer nažalost našem školstvu nije važno djete nego program.Od defektologice smo dobili preporuku također za individualni pristup,toleranciju u klupi, više vremena kod pisanja kontrolnih zadataka,više usmenog ispitivanja itd.Na ovu preporuku u školi sam dobila isti odgovor:Ja imam 29 djece u razredu od kojih petero ima dijagnozu ADHD.....I što reći na to?                                                             
Onda sam se poveselila da će HNOS nešto promijeniti međutim opet razočaranje spoznajom da ovaj HNOS po kojem rade nema veze sa pravim programom HNOS-a jer opet naravno nemaju dovoljno sredstava da bi ga provodili.I naravno tko opet strada nego djete.Neznam što bih vam napisala osim da vi najbolje poznajete svoju djecu,a što se učiteljice tiče njezina ljutnja je njezin problem a ne vaš ,jer najlakše bi bilo takvu djecu izolirati kako se oni nebi pozabavili sa njima i olakšali im program.

Odgovor:

Iskustva kao vaša su dosta česta. Naime, još uvijek dosta učitelja misli da iako dijete ima Rješenje za individualizirani pristup, nisu obavezni koristiti individualizirane postupke. No, često i ne znaju koje postupke treba koristiti. Roditelji čije dijete ima Rješenje znaju da u njemu ne piše zbog čega se traži individualizacija i koje postupke treba primijeniti. U školama je situacija različita. Negdje stručni suradnici napišu preporuke koje postoje u gotovo svakom nalazu npr. psihologa, ili sami u skladu sa svojim kompetencijama napišu preporuke učiteljima. To je inače između ostalog posao stručnog suradnika (posebno defektologa, odnosno edukacijsko-rehabilitacijskih stručnjaka kako se sada zovu).  U nekim školama na žalost nije tako IAKO ZAKON GOVORI DRUGAČIJE. U takvim slučajevima, DRAGI RODITELJI,  morate biti uporni i tražiti primjenu ODGOVARAJUĆIH postupaka za svoje dijete iako to nije uvijek ugodno.  Ako u školi kažu da ne znaju  što treba, javite se u IDEM.
Ima još jedan problem, neka djeca imaju nalaze i dijagnozu, ali niste tražili Rješenje o individualizaciji. Tada učitelj ne samo da nije obavezan , nego i ne smije individualizirati u traženoj mjeri postupke prema vašem djetetu. Neki se roditelji boje Rješenja, ali nema razloga, upravo suprotno.

 

 

 

 

Ažurirano Petak, 09 Ožujak 2007 01:41
 

Ankete

Kako ste saznali za Idem
 

logo-zakalda-za-potporu-civilnog-drustva
Centar inkluzivne potpore IDEM Zagreb korisnik je Institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge

 
escort bayan bayan escort ankara escort ankara escort bayan escort ankara izmir escort izmir escort bayan escort bayan bayan escort escort istanbul istanbul escort bayan istanbul escort escort istanbul sex tube free porn hard sex